تبلیغات
نسیم انتظار - نکته های غذایی در ماه مبارک رمضان

نسیم انتظار
 
اللهــــم عــــــجل لـــــــولیک الـــــفرج
اولین و مهم‌ترین نکته این است که پرخوری در هنگام سحر نه تنها از احساس گرسنگی در ساعات انتهایی روز جلوگیری نمی‌کند بلکه در ساعات ابتدایی بعد از سحر، فشار زیادی را به معده و دستگاه گوارش فرد وارد می‌کند که سبب بروز علائمی نظیر سوءهاضمه، درد و نفخ معده می‌شود.به جای نوشیدن آب زیاد، میوه‌های آبدار بخورید.براین اساس، افراد باید هنگام سحر از مصرف غذاهای سرخ شده، چرب، ادویه دار و حاوی قند زیاد خودداری کرده و از خوردن مواد غذایی در حجم زیاد بپرهیزند. همچنین از نوشیدن چای زیاد اجتناب کنند، زیرا کافئین موجود در چای، باعث دفع مقادیر زیادی آب و نمک های معدنی مورد نیاز بدن می شود. از خوردن نمک، فلفل و ترشی خودداری شود.
حتماً از غذاهای قلیا ساز مثل میوه ها، سبزیجات، صیفی جات، و غلات نیز به همراه غذا استفادهکنید.خوردن و نوشیدن مواد غذایی را که تولید اسید می نمایند کنترل نمایید مثل: انواع گوشت، ماهی و غذاهای دریایی، لبنیات، تخم مرغ، حبوبات، خشکبار، شکر ، روغن ها وسرکه.خوردن چند خرما و یا کشمش و مقداری عسل در انتهای سحر بسیار مناسب است و پس از خوردن سحری نخ دندان و مسواک زدن را فراموش نشود همچنین برای خوشبو ماندن دهان، قسمت داخلی لب ها، سقف دهان و زبان نیز مسواک شود.


حتماً از غذاهای قلیا ساز مثل میوه ها، سبزیجات، صیفی جات، و غلات نیز به همراه غذا استفادهکنید.خوردن و نوشیدن مواد غذایی را که تولید اسید می نمایند کنترل نمایید مثل: انواع گوشت، ماهی و غذاهای دریایی، لبنیات، تخم مرغ، حبوبات، خشکبار، شکر ، روغن ها وسرکه.خوردن چند خرما و یا کشمش و مقداری عسل در انتهای سحر بسیار مناسب است و پس از خوردن سحری نخ دندان و مسواک زدن را فراموش نشود همچنین برای خوشبو ماندن دهان، قسمت داخلی لب ها، سقف دهان و زبان نیز مسواک شود.



برچسب ها: تغذیه در ماه رمضان، توصیه غذایی در رمضان، سفر آسمانی، غذاو رمضان،  
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 20 تیر 1392 توسط بنده خدا