تبلیغات
نسیم انتظار - نگاه عرفان کیهانی به عالم و خدا

نسیم انتظار
 
اللهــــم عــــــجل لـــــــولیک الـــــفرج

1:شناخت خدا ممكن نیست

انسان نمی تواند عاشق خدا شود، زیرا انسان از هیچ طریقی قادر به فهم او نیست. (عرفان كیهانی، ص 124)

2:عبادت خدا ممكن نیست
عبادت عملی در خدمت خداوند بودن است و چون او بی نیاز از هر عمل ما می‌باشد، از این رو خدمت ما صرفاً می‌تواند معطوف به تجلیات او شود. در نتیجه، عبادت عملی در خدمت جهان هستی بودن است. (عرفان كیهانی، ص 137)

3:درمان با روح القدس
هنگامی كه انسان درخواستی داشته باشد، مستقیماً از خدا درخواست می‌كند(فَاستَقِیمُوا اِلیه) ولی جواب درخواست او از طریق شبكه‌ی شعور كیهانی (ید الله، روح القدس، جبرئیل و...)
پاسخ داده خواهدشد. (عرفان كیهانی، ص 86)

4:بیت الله فقط به انسان اطلاق می‌شود
بیت الله فقط به انسان اطلاق می‌شود، زیرا تنها مكانی است كه خداوند از روح خود در آن دمیده است. (عرفان كیهانی، ص 141)

5:كالبدهای انسان
انسان متشكل است از كالبدهای مختلف، مبدل‌ها‌ی انرژی، كانال‌های انرژی،حوزه‌های انرژی، شعورسلولی، فركانس ملكولی و... و بی نهایت اجزای متشكل ناشناخته دیگر. (عرفان كیهانی، ص 109)

5:تنها واسطه بین انسان و خدا
بین انسان و خدا، تنها واسطه‌ای كه وجود دارد هوشمندی و شعور الهی (ید الله) است. (عرفان كیهانی، ص 119)
هنگامی كه انسان درخواستی داشته باشد، مستقیماً از خدا درخواست می‌كند(فَاستَقِیمُوا اِلیه) ولی جواب درخواست او از طریق شبكه‌ی شعور كیهانی (ید الله، روح القدس، جبرئیل و...) پاسخ داده خواهدشد. (عرفان كیهانی، ص 86)

6:عامل مشترک فکری
عامل مشترك فكری بین همه‌ی انسان‌ها و یا به عبارت دیگر، زیر بنای فكری همه‌ی انسان‌ها، شعور حاكم بر جهان هستی و یا شعور الهی است. در این تفكر و بینش، این عامل مشترك، «شبكه‌ی شعور حاكم بر جهان هستی» نامیده می‌شود. (عرفان كیهانی، ص 58)

7:جهان هستی وجود خارجی ندارد
جهان هستی وجود خارجی ندارد و تصویری مجازی از حقیقت دیگری بوده و در اصل از آگاهی آفریده شده است. (عرفان كیهانی، ص 60)

نگاه اسلام به عالم و خدا

نمونه اول
قُلْ هُوَ اللَّهُ أحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَكُنْ لَهُ كُفُوًا أحَدٌ. (اخلاص)
بگو: خداوند، یکتا و یگانه است؛ خداوندی است که همه نیازمندان قصد او می‌کنند؛ (هرگز) نزاد، و زاده نشد، و برای او هیچگاه شبیه و مانندی نبوده است.

نمونه دوم
قُلِ اللهَ أعْبُدُ مُخْلِصًا لَهُ دِینِی. (زمر/14)
بگو من تنها خدا را مى پرستم ، در حالى كه دینم را براى او خالص ‍ مى كنم.


نمونه سوم
إِنَّ اللهَ رَبِّی وَرَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ هذا صِرَاطٌ مُسْتَقِیمٌ. (آل عمران/51)
خداوند، پروردگار من و شماست؛ او را بپرستید (نه من، و نه چیز دیگر را)! این است راه راست.

نمونه چهارم
اللَّهُ خالِقُ كُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ هُوَ عَلى‏ كُلِّ شَیْ‏ءٍ وَكیلٌ (زمر/62)
خداوند آفریدگار همه چیز است و حافظ و ناظر بر همه اشیا است.

نقش انسان در عالم هستی
انسان در عالم هستی دارای نقش پررنگی است هر عمل او تأثیری در عالم دارد خداوند عالم را به گونه ای طراحی كرده است كه هر عملی از هر موجودی دارای تأثیر باشد. اعمال انسان در این عالم دارای دو بازتاب است، یكی مستقیم به او بر می گردد و یكی باقی می ماند و در عالم دیگر به بر خواهد گشت. بازتاب اعمالی كه مستقیم به انسان بر می گردد به دو صورت است یكی به صورت گرفتاری و بلا و غم و یكی به صورت شادی و فرح و آسایش. اگر عمل نیك باشد بازتابش نیك خواهد بود و اگر عمل نیك نباشد، بازتابش شر خواهد بود. بنابراین بین خداوند و عالم هستی و انسان هیچ چیز وجود ندارد فقط انسان است و عملش و خداوند به عنوان آفریننده عالم و انسان. شعور كیهانی موضوعی بی اساس و بدول دلیل است و هیچ مستند قرآنی و منطق عقلانی برای آن وجود ندارد.


منبع از نرم افزار عرفان های وارونه
شرکت داده پردازی نستوه





برچسب ها: کیهانی، شعور، عرفان، حلقه، محمدعلی طاهری،  
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 31 شهریور 1392 توسط بنده خدا